امارگیر سایت
خانه / دسته‌بندی نشده / راز قیمت گذاری غیر رند

راز قیمت گذاری غیر رند

آیا برای شما هم این سوال پیش آمده است که چرا می نویسند قیمت 49000 تومان و نه 50000  تومان؟

راز قیمت گذاری غیر رند

قیمت گذاری غیر رند

روی خیلی از اجناس و کالاها برچسب قیمتی نصب شده که به قول معروف

یک قیمت سر راست و رند نیست

مثلا روی یک کالا نصب شده 49 هزار تومان ! یا حتی بعضی ها پا را فراتر از این گذاشته و قیمتی شبیه به 49900تومان را درج می کنند.

شاید فکر کنید که این کار صرفا برای جلب توجه باشد.

از تعدادی فروشنده و صاحب فروشگاه پرسیدم دلیل این مدل قیمت گذاری چیست؟

اکثر آنها خودشان هم دلیل روشنی نداشتند اما می گفتند بی تاثیر نیست!

مسئله ساده ای وجود دارد که به این سوال هم بی ربط نیست!!!

شما چند سالتونه؟

مثلا می‌گوییم  23 سال یا 25 سال یا 27 سال!

وجه مشترک این اعداد عدد دو است. معمولا حس خاصی نسبت به این موضوع نداریم

جز اینکه یک سال دیگر هم گذشته و …

اما نکته جالب این است که ما به صورت ناخودآگاه نسبت به یک سری از اعداد حس خوبی نداریم!

گفتیم نا خودآگاه ، چون واقعا خودمان هم از این حساسیت و حس بد اطلاع نداریم

اما هر عدد که تداعی آن حس را داشته باشد خرید را کاهش می دهد.

سوال این جاست مثلا چه اعدادی ؟

مثل عدد سی!

وقتی شما سن‌تان را قبلا بیست و چند می گفتید می دانستید که هر سال دارید بزرگ‌تر می شوید

ولی یک عدد رند مثل سی نشان می دهد شما یک دهه را پشت سر گذاشتید

در روانشناسی هم تحقیقات زیادی در مورد بحران های سنی وجود دارد

مثل بحران چهل سالگی!

ناگاه ما بایک عدد متفاوت که نمایانگر یک دهه از عمرمان است مواجهه می شویم بدیهی است که حس خوبی نسبت به آن نداریم

نمی خواهم بگویم که فقط همین دلیل باعث قیمت گذاری غیر رند می شود.

اما مهم ترین دلیلی که می توان یافت همین است زیرا تحقیقات بسیار زیادی انجام شده که تایید می کند مردم با اینکه می دانند قیمت 49 هزارتومان تقریبا همان قیمت 50 هزارتومان است و فقط مبلغ اندکی تفاوت دارد ولی خرید بیشتری در این مبلغ صورت می گیرد.

هرچند که خیلی از فروشگاه ها قیمت غیر رند را ترجیح می دهند ولی دلیل قطعی آن را نمی دانند

ما حتی به اعداد 23 تا 27 زیاد حس بدی نداریم یعنی کالایی با قیمت 23 هزار تومان با کالایی به قیمت 27 هزار تومان تقریبا یک حس مشابه را ایجاد می کنند

امابین عدد 28 و 29 به عدد 28 حس بهتری داریم تا 29

بنا براین اگر شما یک فروشنده اید از این راز نهایت استفاده را ببرید.

پس :

راز قیمت غیر رند این است که:

ما نسبت به اعداد رند خصوصا عدد اول هر دهه حس خوبی نداریم و خرید در این قیمت نیز حس خوبی را ایجاد نمی کند البته قیمت رندی که کمتر از عدد سن ما باشد!

 

برای مشاوره در مورد کسب و کار و قیمت گذاری محصولاتتان می توانید روی تصویر زیر کلیک کنید

 

همچنین ببینید

آیا شما فروشنده ای با پتانسیل ثروتمند شدن هستید؟

آیا شما فروشنده ای با پتانسیل ثروتمند شدن هستید؟ تعداد زیادی از فروشندگان تقریبا هیچگاه …

یک نظر

  1. خیلی جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *